Volgers

woensdag 20 september 2023

De passiflora in de hoofdrol en Mijn lieve kleine broertje!

                                                     

De Passieflora in de hoofdrol!

          Gemaakt aan de hand van de sketch van Cheerful sketches Challenge



 De Sketch:

                                                               

Gebruikte materialen:
 
Passieflora mal uit China.
Vlinder van Marianne Design.
Stempel  van SL creative craftlab thema tegoedbon.
Design papier Studio light Jenine's mindful Art, 
gecombineerd met The Paper Boutique: a pupy's life, de kleuren groen in dit pakket. 

Andere Chalenges:
 


 Uit onze eigen tuin nog een leuke foto. 
 Ik vind deze bloemen zo mooi!!

 

XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

 Even iets totaal anders!

 Hallo allemaal!

Zoals jullie zien ben ik terug in blogland. Maar daar gaat een droevig verhaal aan vooraf.Ik vind het moeilijk om dit berichtje te schrijven, dus probeer het kort te houden.

Mijn lieve broer (ik noemde hem altijd mijn lieve kleine broertje) Charles Dini is op 12 juli j.l. plotseling overleden.Is 46 jaar oud geworden.Hij heeft eind 2021 uit het niets een zware hersenbloeding gehad. Met 20% kans van overleven.

Dat zorgde voor een grote impact op zijn leven.Lichamelijk heeft hij er veel schade aan over gehouden, maar wonderwel,waren de hersenen nog heel goed bij. Hij wist alles nog, voetbal maten noemden hem altijd Wiki Dini. Wist altijd alle antwoorden met de quizen die ze deden in de derde helft.Hier was hij heel trots op.

Alles moest hij opnieuw leren en dat heeft ons, mijn moeder, mijn man en ik, zijn vele vrienden, voetbal maten enz. het nodige aan energie gekost. Een hele zware periode!(voor geen goud willen missen)

Hij was altijd vrolijk, ondanks de vele ellende die over hem heen kwam. Mijn moeder en ik waren erg veel bij hem,om hem te helpen, te verzorgen en leuke dingen met hem te doen. Hij genoot daar enorm van.Ook zijn vrienden kwamen wekelijks op bezoek.

Het ging steeds beter met hem, kon weer wat praten, slikken ging de goede kant op. Mocht binnenkort zijn favorite drankje Cherry coke proberen. Big smile toen ik meteen 20 blikjes kocht:) Hij had een mooie rolstoel, die hij al aardig kon besturen. Vierdaagse meegedaan, trots op zij 1ste medaille. Dag besteding gestart,werkte met computers in zijn werkleven,de dames van dagbesteding zagen hier wel wat in dus hij helemaal blij. Leuke uitjes in de planning met vrienden,verheugde zich op nieuwe bioscoop in hartje Enschede. Film avondjes bij hem in verpleeghuis, die ik organiseerde enz.Ik heb nog nooit 12 mannen,zijn vrienden, zo stil zien kijken naar een film.Praten in de bioscoop doe je immers ook niet werd mij even heel duidelijk gemaakt. Kortom het leven lachte hem toe.

Dan ineens donderslag bij heldere hemel!Allemaal nog steeds heel onwerkelijk.

We hebben vervolgens een heel mooi "feestje"gegeven. Precies zoals hij was gezelligheid, met humor, de mooie natuur achter hem. Prachtige foto's op schermen(was nog wel een dingetje, hij wou nooit op de foto:)Een biertje werd er geschonken,expliciet zonder alcohol,hij dronk altijd cola.

Ach lieve allemaal, het leven is soms hard en niet leuk. Maar als ik aan hem denk, denk ik aan kracht,lief,en ondeugend, er altijd voor een ander zijn.

Mijn lieve kleine broertje Charles Dini, voor mij ben je mijn held!

TOT ERGENS IN HET NERGENS!

Is toch nog een lang verhaal geworden, het is wat het is.

Lieve groetjes Isolina.

Ik ben blij om te typen tot blogs!!!!

 


14 opmerkingen:

  1. Wat een supermooie kaart, en prachtige kleuren.
    Groetjes Ilonka

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Fijn dat we weer iets van je horen en zien.
    Wat een verdrietig verhaal van je.
    Heel heftig allemaal.
    Je maakte een prachtige kaart met de passie bloem.
    Bedankt voor het meedoen bij Cheerful.
    Wens je nog heel veel sterkte en kracht.
    Groetjes Elle-Jeanne

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat hebben jullie een zware en heftige tijd achter de rug Isolina. Fijn dat je zo mooie herinneringen aan je kleine broertje hebt, maar wat zal hij gemist worden. Ik wens jullie heel veel sterkte toe de komende tijd.
    Je laat meteen een prachtige kaart zien met de passiebloem.
    Groetjes, Eri

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jullie hebben een heftige tijd achter de rug… Best een schrik. heel mooi dat je ondanks de moeilijkheden toch fijne herinneringen hebt aan je broertje … en er voor hem konden zijn. En hem ondanks de beperkingen enig een mooie tijd hebben gegeven. Fijn dat jij weer eens een kaart hebt kunnen maken en hier weer bent. Je hebt een hele mooie kaart gemaakt. Ik wens je alle goeds . Groeten Trijntje

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ach Isolina, van harte gecondoleerd met het verlies van je broer(tje). Je schreef al eerder over zijn hersenbloeding. En nu is hij er niet meer. Heel veel sterkte. Jullie kunnen wel terugkijken op een periode waarin je heel veel voor hem kon betekenen, maar dat maakt het gemis niet minder natuurlijk.
    Je kaart is prachtig geworden! Schitterend papier...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Jee Isolina, want een heftige tijd en wat een verlies, natuurlijk is het moeilijk om erover in een bericht te schrijven. Van harte gecondoleerd, veel sterkte voor jullie allemaal. En inderdaad, precies wat GerJanne zegt... ook mooie herinneringen aan een tijd waarin jullie hem zo konden steunen en hij zo vooruitging.
    Je kaart is een plaatje, heel mooi papier en prachtige bloem en ja die bloemen zijn heel bijzonder!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Lieve Isolina
    Via de mail hebben we al contact gehad en nu het hier op het blog zo staat, word ik er weer stil van....
    Nogmaals veel sterkte en heel moedig van je om dit verhaal hier te delen!
    Je hebt een mooie kaart gemaakt met als middelpunt de passiebloem
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ach wat een verdrietig verhaal Isolina. Maar heel fijn dat jullie hem zo goed verzorgd hebben, daar kan je dan fijn op terug kijken. Gecondoleerd met dit grote verlies.
    Je kaart is prachtig.
    Lieve groetjes Nicolette

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Gecondoleerd met het verlies van je broer die de strijd heeft verloren ondanks de hele goede zorgen en steun van jullie allemaal! Een hele zware periode, waar jullie zoals je schrijft ook veel kracht uit hebben gehaald. Het gemis zal altijd blijven maar ook de herinneringen en wens je/jullie heel veel sterkte nog de aankomende tijd!
    Fijn dat je een mooie kaart hebt gemaakt en weer aan ons laat zien, prachtig hè passiebloemen ook in de tuin! Ik ben blij dat je terug bent en hopelijk zo af en toe de knutseldraad weer oppakt want we hebben je zeker gemist. Maar grote waardering hoe belangrijk jullie waren voor je broer om zoveel voor hem te kunnen doen!
    Lieve groetjes en goed weekend Isolina,
    xx Gerie

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Och wat heftig allemaal. Nog gecondoleerd en heel veel sterkte met het verwerken van dit verlies. Fijn dat je mooie herinneringen hebt kunnen maken samen!
    Het is een prachtige kaart met de mooie passiebloem.
    Groetjes, Caroline

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dit is wel een droevig verhaal maar tegelijk mooi om te lezen van de zorg en inzet van jou, je familie en vrienden voor je broertje. Je mag fier zijn dat je hem nog zoveel mooie momenten hebt bezorgd. Je kaart is supermooi geworden, ik hou van de kleuren én van passiflora.
    Groetjes, Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Beautiful card and colors!
    Thank you for your entry at Scrapping4funChallenges.
    Hugs Rachelle
    https://scrapping4funchallenges.blogspot.com
    https://rachellescreations.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  13. O jeetje, ik kom hier om je kaart te bewonderen en om je te bedanken dat je meedoet aan de september challenge van Cheerful Sketches en dan lees ik je verhaal en is de kaart die prachtig is, opeens zoveel minder belangrijk. Gecondoleerd met het verlies van je broer, zo jong uit het leven ontglipt...

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wow, wat een heftig verhaal. Na zo'n lange periode met verzorgen en opknappen dat jullie hem ineens moeten missen. Wat een intens verdriet! Ik kan niet anders dan met je meeleven want worden zijn er niet.....
    Heel veel sterkte en gecondoleerd met dit grote verlies!
    Groetjes Caroline

    BeantwoordenVerwijderen