Volgers

maandag 1 februari 2021

ijsvogel voor De Egel en 2 Sisters on the Blog! ( Lange post)

Hallo allemaal,

 

Ik had gisteren mooi op tijd mijn kaartje gelinked bij Carlin's kaartenparadijs.

Ger-Janne gaf me nog een tip bij hobby vision dt challenge-105 black-white-and-touch of red

Ook maar meteen gelinked, helemaal happy! 

Dank je wel Ger-Janne🌹


Vandaag iets heel anders, het is een lange post,

dus ga er maar even voor zitten als je zin hebt!!! Mag toch wel in Corona tijd :)

πŸ˜‰πŸ˜‰πŸ˜‰πŸ˜‰πŸ˜‰πŸ˜‰πŸ˜‰πŸ˜‰


Bij De Egel vragen ze een Grote kaart met mini.

En bij 2 Sisters on the blog een kaart met een vogel 

Dan is er bij mijn Borduurkaarten challenge blog Steelsteekje het thema gebruik oranje op je kaart.

Hahaha, soms vallen de puzzelstukjes op zijn plek, ik dacht hoe handig is dat!!!!

 

Nu komt het verhaaltje:
 
Ik heb nog een hobby: fotograferen samen met mijn man.
  Nu hebben we in Nederland een heel mooi vogeltje: Het ijsvogeltje.
Deze stond op mijn Bucketlist om vast te leggen en dat is me gelukt :
 

Het is een zeer schuwe soort, die zich weinig laat zien.
Dus mijn  geduld werd op de proef gesteld :)
Het diertje maakt een heel kenmerkende roep: scherp, luid en hoog. 
1 maal gehoord herken je het meteen.
 

Hier komt dus mijn inspiratie voor Steelsteekjes Challenge vandaan :)
Ja, het moet niet gekker worden!!!!!

Dit heb ik er vervolgens van gemaakt: 

Voor de Egel

Plaatje is de bovenste foto:)

Voor 2 Sisters on the Blog:


 

Ook heb ik deze dieren nog vast kunnen leggen, zo leuk!

(althans dat vind ik:)

Gemaakt in de Herfst.

 

Grote Bonte Specht, kijkt angstvallig omhoog.

Leuk Eekhoorntje.

 

De Koolmees.

  
Nogmaals de Grote Bonte Specht:

In Corona tijd vermaken we ons prima,

 en we komen nagenoeg niemand tegen, dus helemaal toppie!

 

Ik hoop dat jullie genoten hebben !

Bedankt voor je bezoekje, nu kom ik niet eerder weer dan Donderdag Kerstkaarten dag,

 hahahaa ik moet zelf ook even bijkomen van een overkill aan Crealientje:)

 Andere challenges:

girlz creative crafts challenge-9-alles-mag

Tot blogs en een fijne week,

lieve groetjes Crealientje.

 

πŸ’«πŸ’«Poooohhhh het staat erop!!!!! πŸ’«πŸ’«


 

28 opmerkingen:

  1. Wat een schitterende foto's, Isolina.
    Leuk dat je je ijsvogeltje als uitgangstpunt hebt gebruikt voor je mooie kaartjes. Helemaal top!
    xxx Margreet

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je borduur kaarten zijn prachtig Isolina. Je foto’s prachtig knap om die schuwe vogels op de foto te krijgen. Want een specht is ook schuw. Als ze iets door hebben zijn ze ook snel weg... fijn in de natuur. Wij hebben afgelopen zomer bij jou in de buurt een paar keer de groene slecht gezien... Het blijft mooi in de natuur... geniet ervan. Groeten Trijntje

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Woow Isolina wat mooi!
    Je hebt heel veel geluk als je zo'n schitterend ijsvogeltje kuntvspotten en nog op de foto kunt zetten, geweldig!
    Afgelopen herfst hebben wij er ook eentje gespot maar helaas niet kunnen fotograferen!
    Ook de andere vogels vind ik supermooi op de kiek gezet!
    En wat heb je er mooie kaarten meegemaakt!
    Ik stuur je nog een mailtje met een vraag
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Haha een overkill, we komen graag hoor! Wat heb je prachtige foto's van de vogels gemaakt! En dat je dit ijsvogeltje als blikvanger op je kaartjes hebt gedaan is toch super! Ik heb genoyen van je lange post Isolina!
    xx Gerie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat heb je prachtige foto's gemaakt van die vogels. Heb jij geluk dat je die ziet. Hier heel zelden dat we een specht zien in de tuin en tegen dat ik mijn fototoestel heb gepakt is de vogel al foetsie.
    Mooie kaartjes heb je gemaakt.
    Groetjes,
    Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heel mooie foto's en wat gaaf dat je het ijsvogeltje hebt weten vast te leggen. En je hebt je foto mooi kunnen gebruiken voor je prachtige kaartjes.

    groetjes, Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een super kaartjes!! En ja die ijsvogels. Zoo mooi. Wij hebben ooit bij A Rocha in Portugal een eentje in een net. Zo geweldig.
    Fijne week!!
    Groeten van Femminde

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Prachtige geborduurde kaarten.
    Maar die foto's zijn zo mooi.Wat een mooie vogel,de ijsvogel.
    Zo mooi van kleur.
    Groetjes Elle-jeanne

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een prachtige foto's maak jij!!

    Zo'n ijsvogel hebben mijn zoon en ik ook een keer gezien...... toen we de hond aan het uitlaten waren. We geloofde onze ogen niet, zo mooi.

    Je kaartjes zijn erg leuk.
    Leuk is dat hΓ¨, als je meerdere challenges kan combineren met 1 kaart, of in dit geval 2πŸ˜‰

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Zeker heb ik ervan genoten. Wat een prachtige foto's! Die van de ijsvogel is inderdaad prachtig en je kaartjes ook. Dank je wel voor het meedoen bij ons van de Egel!
    Enne.... graag gedaan! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Woooow wat een prachtige foto's allemaal Isolina, zo een schitterende ijsvogel prachtige kleuren heeft ze...en daar heb je 2 schitterende kaartjes mee gemaakt...Leuk is dat om verschillende challenges te combineren ...Dat doe ik ook heel graag...
    groetjes Rosina

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat heb je prachtige kaartjes gemaakt....maar ook prachtige foto's! Wat gaaf dat je de foto op je kaartje verwerkt hebt!
    Groetjes Diny

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wauw , wat zijn dit 2 mooie kaartjes zeg. Geweldig dat je de ijsvogel hebt vast kunnen leggen. Geweldig hoe je de challenge hebt gecombineerd. Mijn complimenten.
    Dank je wel voor jou bijdrage aan de uitdaging van de Egel. Groetjes, Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een geweldige foto's zeg!!! En je kaartjes zijn super.
    Groetjes Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Prachtige foto's en een mooie kaart van een ijsvogel! Heel leuk om te zien, ik heb jaren geleden een schilderij gemaakt van een ijsvogel voor de verjaardag van mijn man.
    Leuk dat je meedoet met onze challenge, dank je wel!
    Groetjes Caroline DT 2Sistersontheblog

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Een prachtige kaart Isolina, leuk dat je er zo snel bij bent.
    Dankjewel voor het meedoen bij 2Sistersonthbelog.
    Groetjes Nicolette DT

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Je kaartjes met de ijsvogel zijn heel erg mooi geworden.
    Leuk met de randjes aan de zijkant.
    Wat een mooie foto's van de vogels heb je gemaakt.
    Echt genieten om ze te bekijken
    Fijne dag,
    Hetty

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Prachtig geborduurd in precies de juiste kleuren bij het Ijsvogeltje. Mooie foto's maakte je ook!!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Twee mooie kaarten heb je gemaakt met je eigen foto erop verwerkt!
    Fijn dat je meedoet bij De Egel.
    Groetjes Marja Dt.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Haha, jij blij dat je klaar met typen was. Wat een prachtige foto's heb je gemaakt en hoe leuk is het dan om deze op mooie kaarten te verwerken, heel leuk dus.
    Dank je wel voor je deelname aan de challenge bij De Egel.
    Lieve groetjes Miranda dt De Egel

    BeantwoordenVerwijderen
  21. wat een gezellige post en mooie foto's en kaarten heb je gemaakt. groetjes Femmy

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat een goed idee om die foto te gebruiken op je kaart en de kleuren hierop af te stemmen, een echte topper hoor. Lucky you een ijsvogel heb ik nog nooit in het echt gezien, wat een mooie hobby heb jij toch.
    Groetjes, Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Sjonge waar moet ik beginnen....
    Ik vind de ijsvogel ook erg mooi en jij kiekte hem schitterend en dan meteen ook zo’n prachtige borduurkaart gemaakt in dezelfde sfeer...geweldig mooi,
    Ook de andere foto’s van de diertjes zijn echt goed gelukt, je bent een veelzijdig persoontje Isolina. Lieve groetjes xx

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wat een prachtige natuur foto's , ben ook een favoriet om vogels te spotten zo mooi om te zien hoe ze in onze tuin komen eten. Wat een prachtig borduurwerk, prachtig geheel.
    Groetjes Doris

    BeantwoordenVerwijderen
  25. wat een supermooie foto's altijd zo leuk als ze in de tuin zitten wij hebben er geen maar aan de overkant bij ons zijn wel tuinen en dan zie je ze soms lekker hangen aan de rijtjes pinda en in de vogelbadjes spetteren, wat een leuk idee om ze op je kaart te gebruiken
    groetjes ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Geweldige foto`s, mijn man ziet de ijsvogels elke keer bij het wandelen of fietsen, jij hebt ze schitterend gefotografeerd!!

    BeantwoordenVerwijderen